منوی دسته بندی

6 سوال مهم که باید از فروشنده صندلی پله پیما بپرسید!

سوالات مهم در خرید پله پیما
Rate this post

در زمان تحقیقات برای خرید پله پیما، خریداران با محصولات متنوع برندهای مختلف مواجه می شوند که هرکدام دارای ویژگی، مزایا و معایبی است. برای اینکه بدانید کدام مورد برای شما مناسب است، باید اطلاعاتی در خصوص شکل و تعداد پله ها، سرعت پله پیما پیچشی و مستقیم، عمر پله پیما، و همچنین میزان توانایی سرنشین در استفاده از امکانات دستگاه , داشت.

اما در خرید هر دستگاه پله پیمایی، سوالاتی وجود دارد که پرسیدن آن از فروشندگان، اطلاعات مفیدی را به شما منتقل خواهد کرد که در نهایت می توانید یک انتخاب مطمئن داشته باشید. در این مقاله 6 سوال را مطرح می کنیم که حتما باید از فروشنده پله پیما بپرسید:

1- چقدر طول می کشد تا پله پیما مسیر پله های من را طی کند؟

سرعت پله پیما چقدر است؟

طول پله های خود را اندازه بگیرید و در اختیار فروشنده قرار دهید و در خصوص مدت زمان طی شدن مسیر سوال بپرسید.

جواب این سوال بستگی به این دارد که سرعت پله پیما چقدر است؟ سرعت دستگاه در هر برند متفاوت است، اما برای پله پیما مستقیم حداکثر 15 سانتی متر بر ثانیه و برای پله پیما پیچشی حداکثر 12 سانتی متر بر ثانیه می باشد.

2- در صورت خرابی پله پیما، پس از تماس با شما چقدر طول می کشد که کارشناس شما بازدید کند؟

تمام دستگاه ها با هر کیفیت و قابلیت، بالاخره روزی دچار مشکل می شود. خواه یک ارور ساده در عملکرد سنسورها باشد، یا نیاز به تعویض یک قطعه مصرفی. در این مواقع لازم است یک نیروی پشتیبانی که شناخت کامل از دستگاه دارد، به محل شما اعزام و عیب را برطرف کند.

افرادی که پله پیما خریداری می کنند، اغلب به دلیل نیاز ضروری و بالاجبار آن را تهیه می کنند و درصورت تاخیر در رفع مشکل دستگاه، از امور روزمره خود باز می مانند. لذا بسیار مهم است که پشتیبانی پله پیما در زمان نقص فنی چگونه باشد.

3- آیا ایمنی سرنشین پله پیما را تحت هر شرایطی تضمین می کنید؟ به چه صورت؟

برای حفظ سلامت سرنشین و ایمنی پله پیما در شرایط بحرانی لازم است از قبل پیش بینی های لازم صورت گرفته باشد. موقعیت های مختلف زیر را در مقابل فروشنده بگذارید و ببینید آیا تمهیداتی برای آن اندیشیده شده است؟

الف) اگر پای سرنشین به هر دلیل از روی جاپایی خرج شود و مابین نوک پله و دستگاه قرار بگیرد، چه می شود؟

ب) اگر در حین حرکت برق برود، چه اتفاقی می افتد؟

ج) چه تمهیداتی برای نیفتادن سرنشینان مسن از روی صندلی پیش بینی شده است؟

د) اگر شخص ثالثی که در حال تردد در پله است، در حین حرکت دستگاه به سرنشین برخورد کند چه می شود؟

ه) آیا خطر برق گرفتگی سرنشین در زمان بارندگی دستگاه وجود دارد؟ (برای پله پیمای نصب شده در خارج ساختمان)

4- میزان صدای پله پیما چقدر است؟

غالبا پله پیماها در فضای سرپوشیده و بسته ساختمان نصب می شوند که شامل محیط داخل خانه یا پله های راهرو می شود. درصورتی که صدای دستگاه زیاد باشد، در زمان استراحت افراد موجب نارضایتی سایر اعضای خانواده و همچنین همسایگان می شود. واحد سنجش شدت صدای دستگاه “دسی بل (db)” است. محدوده ی زیر 70 دسی بل، میزان مناسب برای پله پیما است.

5- آیا دستگاه نیاز به سرویس و نگهداری مستمر دارد؟ چند وقت یک بار؟

بسته به نوع سیستم حرکتی دستگاه، میزان نیاز به سرویس دوره ای متفاوت است. نگهداری دستگاه به روش “از خرابی تا خرابی” موجب متحمل شدن خریدار به هزینه های سنگین و غیرقابل پیش بینی می شود. درحالی که با یک سرویس دوره ای منظم، می توان عمر دستگاه را به میزان زیادی افزایش داد.

6- در ساعت، چند بار می توانم از پله پیما استفاده کنم؟

پله پیما مانند آسانسور نیست که بتوان به صورت پرترافیک از آن استفاده کرد. معمولا این دستگاه برای استفاده حداکثر 2 نفر در ساختمان پیشنهاد می شود. لذا “تعداد تردد در ساعت” اغلب وابسته به کیفیت موتور استفاده شده و میزان خنک شدگی آن می باشد. در مدل هایی که تامین برق از باتری ها صورت می گیرد، مدت زمان لازم برای شارژ شدن باتری نیز یک فاکتور تعیین کننده است.

حتما بخوانید: بررسی انواع مدل های بالابر پله

محمود قایدی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
پشتیبانی واتساپ